Gratis jouw urenadministratie op orde met OpenOffice
Als zzp’er is het belangrijk om je urenadministratie op orde te hebben en te houden. Het bijhouden van de gewerkte uren en de voltooide projecten kan een ontmoedigende taak zijn. Met de juiste tools kun je er echter voor zorgen dat je alle uren die je hebt gewerkt kunt bijhouden.
Voor jouw eenmanszaak op zoek naar een methode om snel en gratis jouw gemaakte uren te kunnen registreren in een urenadministratie? Dan kan gebruik maken van het volledig gratis kantoorsoftwarepakket OpenOffice een oplossing voor jou zijn.
Mijn beste tip?
Voldoe als zzp'er aan het urencriterium voor belastingvoordeel en gebruik hiervoor een onmisbare tool (zowel starters als alle zzp'ers):- Mijn review: 4.9 / 5
- Mijn review: 4.8 / 5
- Mijn review: 4.8 / 5
De urenadministratie op orde hebben, is zeker voor de startende zzp-ondernemer een belangrijk onderdeel van de boekhouding. Want om aanspraak te kunnen maken op aantrekkelijke fiscale aftrekposten, dien je voor de Belastingdienst te voldoen aan het urencriterium. Dit houdt kort in dat je je tijd grotendeels moet besteden aan je onderneming en minimaal 1.225 uur per kalenderjaar.
Om jouw gemaakte uren te kunnen verantwoorden, zou je je uren moeten berekenen en bijhouden in een urenregistratie. Deze kan er dan zo komen uit te zien:
Voorbeeld wekelijkse urenregistratie met OpenOffice
Hoe werkt OpenOffice Calc?
OpenOffice is een populaire, gratis open source kantoorsoftwarepakket. De functionaliteiten zijn vergelijkbaar met Microsoft Office kantoortoepassingen. Ook werkt het transparant met een groot aantal bestandsformaten welke gebruikt worden door bekende (niet gratis) kantoorpakketten.
OpenOffice heeft zes applicaties, een tekstverwerker (Writer), een spreadsheetprogramma (Calc), een presentatieprogramma (Impress), een tekenprogramma (Draw), een databaseprogramma (Base) en een programma om wetenschappelijke en wiskundige formules te maken (Formula). De applicatie Calc is door handig gebruik te maken van rekenkundige bewerkingen heel goed te gebruiken voor de urenadministratie.
Je kunt Open Office hier gratis downloaden en direct gebruiken. Het programma is beschikbaar voor Windows, Linux en Mac OS X.
Download en start direct met je urenregistratie (gratis)
Bestand
.ods (OpenOffice Calc-document)
Bestandsgrootte
81 kB
Licentie
Alleen voor gebruik binnen jouw eenmanszaak (niet voor distributie, wederverkoop of online publicatie). Lees ook de disclaimer.
Download
Ontvang de gratis download link van deze uren template en start met jouw urenadministratie.
Alternatieve methodes van urenregistratie
Gratis tijdregistratietools worden steeds populairder omdat ze kleine bedrijven helpen de hoeveelheid tijd die ze aan taken besteden te volgen en te monitoren. Deze tools kunnen worden gebruikt om ervoor te zorgen dat je niet te veel van je tijd verspillen.
Excel en Google Spreadsheets zijn twee populaire tools voor gratis tijdregistratie. Ze hebben basisfuncties zoals het bijhouden van de hoeveelheid tijd die aan een taak is besteed, het instellen van deadlines en het maken van rapporten. Er zijn ook online applicaties voor op je smartphone die extra functies bieden, zoals automatische herinneringen, mogelijkheden voor projectbeheer en analyse. Zo kun je altijd en onderweg je uren bijhouden.
Er kunnen dus gratis tijdregistratietools worden gebruikt om projecten effectiever te plannen en ervoor te zorgen dat taken op tijd worden afgerond en gefactureerd!
Bekijk & vergelijk alle mogelijkheden en methodes van uren registreren.